dijous, 15 de juliol del 2010

3ª Cursa de muntanya Cornudella-Siurana

Desnivell de la cursa

Deixem enrere una temporada i en afrontem un altra de nova, la 2010- 2011. Al horitzó un primer objectiu, Cavalls del Vent el proper 2 y 3 d’ Octubre . Cal preparar- se bé i això és el que estic intentant, muntanya, muntanya i mes muntanya. Aprofitant la meva estada a Tortosa he fet uns bons entrenaments pels Ports, casi totes les sortides han superat el 25 Km i els 1500 metres de desnivell positiu.
Però tots aquets entrenaments han de servir per fer un bon paper a les curses i per això aquest cap de setmana passat, vaig anar fins Cornudella del Montsant per participa en la 3ª edició de la Cursa de Muntanya. Una cursa molt dura i molt tècnica, en un desnivell positiu acumulat de casi 1600 metres i un primera pujada fins la Roca Corbatera molt i molt dura.
Aquest cop estava acompanyat del meu nebot Jordi i del meu amic Taki, tots tres disposats a patir lo suficient i poder fer un bon paper a la cursa. A les 08,45 es dona la sortida i després d’ una volta pels carres del poble enfilem el GR pel Camí dels Cartoixans i arribem a Sant Joan del Codolar, primer avituallament. A partir d’ aquí la pujada es torna mes tècnica. Hi ha tres llocs on hi ha instal·lades unes escales fixes a les roques per poder grimpar amb facilitat, aquí es per molt de temps ja que el corredors han de pujar d’un en un. Arriben a la roca Corbatera, segon avituallament ,on enfilem la baixada pel Camí dels Caçadors, una baixada molt ràpida en la que podem recuperar el temps perdut a la pujada. Abans d’ arribar a Cornudella hem quedo sol amb el Taki. Passem el poble, tercer avituallament, i planegem una mica fins afrontar una nova pujada, aquí perdo el contacte amb el Taki i segueixo jo sol muntanya amunt fins arribar a Siurana, quart avituallament. Ràpidament encaro una baixada molt tècnica pel Camí de la Trona fins arribar al riu Siurana, allà fem quatre Km molt i molt durs, al costat del riu, amen creuant de costat a costat fins arribar al pantà de Siurana. Hem de seguir per una pista que va vorejant el pantà fins l’embarcament però primer ens haurem de mullar fins la cintura per poder creuar el pantà. Aquí la calor ja apreta de valent, un cop bordejant el pantà arriba el cinquè avituallament .Enfilem el Coll de Closes que ens ha de portar fins Cornudella on es situada l’arribada. En total he tardat 3h 17m 34s en fer un total de 24Km, estic molt cansat, els 4 Km que he fet seguint el riu han segut molt durs i m’han deixat el peus fets pols. A l’estona arriba el Taki en un temps de 3h 29m i mes tard Jordi en 3h 42m. Molt be nois hem superat la forta calor i hem pogut acabar la cursa.