dimarts, 14 de febrer del 2012

500 dies 500 maratons














Quan diumenge vaig veure a Ricardo creuar l’arribada , el primer que vaig pensar va ser: quina serà la pròxima?, sabia que dilluns feia una roda de prensa a la seu de ANFAS per donar-los els cèntims que durat aquests 500 dies havia recaptat, però anem per parts.


Ha sigut un cap de setmana molt bonic, vaig poder acompanyar a Ricardo dissabte en els 22 Kms primers i diumenge durant quasi tota la marató, exactament 39 Km. Això sí ,crec que diumenge va ser un dia inoblidable per ell, va estar recolzat per un gran grup de corredors, arribats de pràcticament tots el recons, País Basc, Lleó, Andalusia, Barcelona.


A les 8,40h del matí es va donar el tret de sortida, s’havien de fer tres voltes a un circuit que anava des del Hotel Vela al Forum, en total 42,195 Km per aconseguir el record de 500 maratons en 500 dies. Al començament com és normal molta gent, desprès ,en cada volta , el grup anava perdent unitats, cadascú feia el Kms que li semblava, alguns inclús van parar una estona per desprès tornar a remetre la marxa. Al final un gran passadís format per tots el corredors i amics, va servir perquè Ricardo creues amb la seva filla Ainhoa l’arribada.


Desprès de totes les entrevistes i una roda de prensa, ens vam reunir a un restaurant de Barcelona per celebrar el nou record assolit per Ricardo. Va ser una estona molt agradable on vaig poder conèixer a molta gent que només havia vist a través del seu bloc. Realment un plaer haver-los conegut a tots.


Lo que si que tenia clar com he dit abans, que Ricardo dilluns quant fes la roda de prensa en deixaria anar la seva proxima “animalada”, però si he de ser sincer, mai m´ hauria imaginat que fos aquesta, ara que cadascú tragui les seves conclusions, jo puc assegurar que ja he tret les meves.




Abad amplía su locura... ¡a 1.000 maratones consecutivos!




· ·El atleta navarro confía en redondear a mil la cifra de su solidario reto


· ·La nueva gesta depende de la aparición de un patrocinador en los próximos cien días


· ·El pasado 1 de octubre batió el récord Guinnes de maratones consecutivos (366)


No le vale con 500. Lleva desde el 1 de octubre de 2010 corriendo una maratón diaria. Ya ha batido el récord Guinnes de maratones consecutivos e incluso ha superado la barrera del medio millar, pero quiere más. Ricardo Abad (Tafalla, 1971) se ha propuesto doblar su reto hasta los mil. "Estoy bien físicamente", explica. No hay quien le pare.


Y todo por un fin solidario. Este lunes, 'Riki' donó los 13.000 euros recaudados a ANFAS (Asociación navarra en favor de las personas con discapacidad intelectual). Era el final de su objetivo. El tafallés entregó el cheque con una sonrisa en la cara, con la sensación del trabajo bien hecho. Pocas horas después, ante la sorpresa de todos, Abad ya estaba sobre la carretera para completar otro maratón más. "Me encuentro bien y estoy con fuerzas de llegar a los mil".


La idea ya la tenía meditada desde hace unos días. No la desveló para no minimizar la 'conquista de los 500' en Barcelona. Lleva recorridos más de 21.000 kilómetros, ha cambiado 25 veces de zapatilla e incluso no ha parado cuando ha estado bajo síntomas de enfermedad. Ni siquiera cuando murió su padre. Cuatro horas al día corriendo y otras ocho en el trabajo, el que nunca puso una excusa para ausentarse. Aunque ahora se plantea hacerlo.


Buscando un patrocinio
Abad, que durante su aventura ha trotado por las 50 provincias españolas, quiere ampliar todavía más las fronteras de su gesta y correr por los cinco continentes. Para ello necesitará abandonar temporalmente su trabajo y conseguir los patrocinios suficientes (entre 60.000 y 80.000 euros) para poder costearse el proyecto. Unos anunciantes a los que esperará hasta 100 días. Si para mayo no han llegado, abandonará. Si lo hacen, en cambio, seguirá recorriendo las ciudades del mundo hasta el próximo 26 de junio de 2013. "¿La clave para aguantar? Tener bien la cabeza y pensar en cosas bonitas en los momentos duros".












Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada