dimarts, 22 de juliol del 2008

Pujada al Bartolo


La marxa al Bartolo (24 Km) és una prova de fons per muntanya molt singular pel seu recorregut, ja que parteix del mateix centre de Benicàssim i ràpidament s´endinsa al bonic paratge natural del Desert de les Palmes i té el seu final a la bonica platja de l´Almadrava a Benicàssim. La prova té un desnivell acumulat de 1.054 m en pujada i 1.070m en baixada.
La sortida va ser a las 7,00 AM davant la Església de Sant Tomàs, ràpidament ens enfilem per una sendera paral·lela a la autopista per arribar al parc natural del Desert de les Palmes, a partir de aquí comença una llarga pujada fins l’Ermita del Carme on està situat el primer avituallament, la pujada es fa a través d’una pista ampla però amb molta pedra solta. La part final de l’ascenció es fa per un sender molt tècnic amb molts trams de grans pedres que dificulten molt el podre córrer. Durant la pujada es per bastant temps ja que al fer-se la major part per senderes és difícil avançar i si no has fet una bona sortida és difícil remuntar. Després d’1h 42m em planto a la Creu, segon avituallament, dos minuts més tard arribo al cim de Bartolo (Km 12). A partir d’aquí comença una baixada de 5 Km per una pista ampla però molt pedregosa que fa que no puguis despistar-te ni un segon fins arribar a la Font Tallà, tercer avituallament. Un altre cop ens enfilem per un sender molt estret fins arribar al Molló de les Agulles ( Km 19). Els últims 5 Km són una baixada continua fins la platja d´Almadrava, s´ha d’anar molt amb compte amb el primer Km ja que és una sendera molt perillosa. Durant aquet Km de baixada vaig perdre molt temps ja que era impossible avançar a ningú, la meva intenció era baixar de les tres hores així que un cop va acabar la sendera vaig apretar les dents i vaig accelerar el ritme. Al final vaig creuar l´arribada amb un temps de 2 h 57 m 39 s, objectiu assolit i el que és més important em vaig trobar molt bé durant la marxa i vaig acabar amb unes sensacions molt bones. Ha sigut un bont test de cara a l’Ultra Trail del Aneto que es celebra el proper dissabte 19 de Juliol a Benasc.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada