dilluns, 6 de setembre del 2010

1ª Cursa de Panxampla

Font d´Aiguades

Baixan al Tosca


Deu dies amb antibiòtic degut a una infecció d’orina m’havien deixat una miça xafat. Nomes havia pogut sortir a córrer un parell de dies abans d’anar a Alfara de Carles per participar amb la primera Cursa de Panxampla, 30Km i 2100 metres de desnivell positiu, un bon entrenament de cara a Cavalls del Vent..
La sortida a les 8,00 AM del mati, rapidament encaro un GR per emprendre l´ascensió fins al cim del Tossal de Montclí (960m), faig una pujada tranquila però a un bon ritme, tardo 53´22´´ i encara estic al Km 5. Coronat el primer cim trobo un descens força pronunciat i molt tècnic fins arribar a la Cova del Vidre (634 m), aquí encaro una forta pujada de 3 Km fins arribar a la Punta de l´Espina (1120 m) Km 10, 1h 50´50´´, com vaig fer amb la primera, pujo amb un ritme constant però molt bo, cosa que hem permet avançant a molts corredors. Durant un quants Km pujo i baixo petits colls fins que començo una baixada molt tècnica i arribo a la Cova dels Adells (790 m), passo per la Font del Bosc Negre i torno a baixar fins el Coll de Morera (575 m). Aquí començo la’ ultima pujada de la cursa, vaig molt be ja que he regulat molt les meves forces així que durant la pujada torno avançar un quants corredors, corono El Masdeu (950 m) amb un temps 3h 22´24´´ soc al Km 18. Abans de començar la cursa el objectiu era de intentar fer 6 Km / hora així que en la baixa fins El Tosca (508 m) amb llanço per recuperar la meva mitja. Arribo al Km 22 amb un temps de 3h 40´, recupero temps i estic be de forces ja nomes falten 8 Km per l’arribada. A partir d’aquí la cursa fa un tom de 180 graus, son ja les 11,30h del mati i la calor comença apretar, he canviat l’altitud i les ombres del senders dels ports per uns altres senders que van creuan barrancs on el sol ens castiga amb tota la seva força. Últim avituallament al Km 26, nomes hem falten dos petites pujades i rapidament la baixada fins l’arribada. Ja soc de nou Alfara, els últims 6 Km he patit molt, faig un temps de 4h 40´28´´, objectiu assolit, el fet de acabar la cursa ja es tota una alegria.
Estic conten, he baixat de 5 hores i he fet una mitja de 6,4 Km / hora amb un desnivell positiu de 2100 m.
Nomes els últims Kms s’han fet una miça mes durs, però he mantingut un ritme consta’n tan trotant com caminat.
Falten ja nomes 25 dies per el meu gran repte de començament de temporada, Cavalls del Vent, personalment amb trobo molt mes millor que l’any passat, també es veritat que aquest any he pogut entrenar molta mes muntanya i es nota a les meves cames. Encara falta molta feina per fer abans de la gran data, 2 i 3 d’octubre. El proper dissabte 11 tornarem a França, aquet com per participar a la Marató del Medoc, estic segur que ens divertirem molt, aquí el temps es el menys important.
Desprès el dissabte 18 intentaré fer el últim entrenament llarg, Can Amat – Sitges uns 35 Km per les costes del Garraf amb un bon desnivell.




Desnivell de la cursa

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada